Оптимізація
навчання волейболу в системі підготовки волейболістів.
Волейбол
- одна з найпопулярніших ігор на планеті.Заняття волейболом виробляють такі
цінні якості, як спритність, швидкість силу і витривалість. Всі рухи, які
застосовують в волейболі, базуються на бігу, стрибках і метаннях, тому при
правильному навчанні учні засвоюють їх порівняно легко.
Як
показує практика, найцікавіша гра – та, в яку вмієш грати. Тому учням на
заняттях слід пропонувати різноманітні вправи та ігри, навчати правилам і
прийомам різноманітних ігор. В подальшому вони самі зроблять вибір, в
залежності від умов, в яких будуть
знаходитися, та особистій зацікавленості
Але
не треба забувати про те, що навчити учня грати у волейбол потрібно по закінченню школи, а не раніше до того.
Іншими словами, учень повинен овлодіти відповідними прийомами (техніка, тактика) в повному обсязі
в 11 класі.
Найбільший
эфект при навчанні дають вправи в парах, де партнери почергово міняють функції
(основні та допоміжні), де можна тренуватися в передачах, нападаючих ударах та
захисних діях або в їх поєднаннях. В подальшому (при овлодінні технікою)
кількість вправ можна збільшувати до трьох (удар, прийом, передача). Збільшення
тих, хто займається з одним м’ячем до чотирьох чоловік і більше знижує
эфективність вправ, так як зменшується щільність заннять.
Тактиці гри навчають паралельно з
технікою. Якщо техніка “говорить” про те, як потрібно правильно виконувати той
чи інший прийом(элемент), то тактика – який з прийомів в даний момент
доцільніше виконати (вибрати), куди направити м’яч і по якій траєкторії, де розташуватися
на
площадці в тій чи іншій ігровій ситуаціі і т.д
Нагадаємо ще раз, що навчання
тактиці волейболу в школі потрібно проводити паралельно з навчанням техніки. Як
тільки учні засвоїли початкові вправи
техніки, які виконували індивідуально, вони переходять до роботи в парах, що
означає: прийшов час для навчання тактики. Такий підхід значно эфективніший і
потребує меньше часу для навчання як техніки, так і тактики, тому що тут одне
допомагає другому. Справа в том, що діти не завжди розуміють, чому потрібно
так, а не інакше виконувати
технічні прйоми. Тому виконують їх так, як вважають потрібним в даних умовах, а
умови ці сильно відрізняються від ігрових
Крім
того, дітям важко переключаются з одних умов роботи на інші. Та й для звикання до нового місця потрібен час.
Саме тому тренувальне
місце
на площадці повинно бути таке ж саме , як і в грі.
Всі
вищеназванні методичні рекомендациії сприяють більш швидкому навчанню тактиці
волейболу та гри в цілому. А це в свою чергу приведе до того, що діти почнуть
проявляти більшу цікавість до волейболу та з задоволенням гратимуть в нього.
Однак вчителю не слід засмучуватись, якщо учні погано засвоять тактику гри на
першому році навчання. Систематична робота з року в рік обов’язково дасть свої
плоди та приведе до хороших результатів після закінчення навчання діетй в
школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар