Досвід роботи

Оптимізація навчання волейболу в системі підготовки волейболістів.


Волейбол - одна з найпопулярніших ігор на планеті.Заняття волейболом виробляють такі цінні якості, як спритність, швидкість силу і витривалість. Всі рухи, які застосовують в волейболі, базуються на бігу, стрибках і метаннях, тому при правильному навчанні учні засвоюють їх порівняно легко.

Як  показує практика, найцікавіша гра – та, в яку вмієш грати. Тому учням на заняттях слід пропонувати різноманітні вправи та ігри, навчати правилам і прийомам різноманітних ігор. В подальшому вони самі зроблять вибір, в залежності від  умов, в яких будуть знаходитися, та особистій зацікавленості


Але не треба забувати про те, що навчити учня грати у волейбол потрібно  по закінченню школи, а не раніше до того. Іншими словами, учень повинен овлодіти відповідними  прийомами (техніка, тактика) в повному обсязі в 11 класі.


Найбільший эфект при навчанні дають вправи в парах, де партнери почергово міняють функції (основні та допоміжні), де можна тренуватися в передачах, нападаючих ударах та захисних діях або в їх поєднаннях. В подальшому (при овлодінні технікою) кількість вправ можна збільшувати до трьох (удар, прийом, передача). Збільшення тих, хто займається з одним м’ячем до чотирьох чоловік і більше знижує эфективність вправ, так як зменшується щільність заннять.
Тактиці гри навчають паралельно з технікою. Якщо техніка “говорить” про те, як потрібно правильно виконувати той чи інший прийом(элемент), то тактика – який з прийомів в даний момент доцільніше виконати (вибрати), куди направити м’яч і по якій траєкторії, де розташуватися на площадці в тій чи іншій ігровій ситуаціі і т.д
Нагадаємо ще раз, що навчання тактиці волейболу в школі потрібно проводити паралельно з навчанням техніки. Як тільки учні засвоїли  початкові вправи техніки, які виконували індивідуально, вони переходять до роботи в парах, що означає: прийшов час для навчання тактики. Такий підхід значно эфективніший і потребує меньше часу для навчання як техніки, так і тактики, тому що тут одне допомагає другому. Справа в том, що діти не завжди розуміють, чому потрібно так, а не інакше виконувати технічні прйоми. Тому виконують їх так, як вважають потрібним в даних умовах, а умови ці сильно відрізняються від ігрових


Крім того, дітям важко переключаются з одних умов роботи на інші. Та й  для звикання до нового місця потрібен час. Саме тому тренувальне місце на площадці повинно бути таке ж саме , як і в грі.
   Всі вищеназванні методичні рекомендациії сприяють більш швидкому навчанню тактиці волейболу та гри в цілому. А це в свою чергу приведе до того, що діти почнуть проявляти більшу цікавість до волейболу та з задоволенням гратимуть в нього. Однак вчителю не слід засмучуватись, якщо учні погано засвоять тактику гри на першому році навчання. Систематична робота з року в рік обов’язково дасть свої плоди та приведе до хороших результатів після закінчення навчання діетй в школі.

Немає коментарів:

Дописати коментар